iskolatáska, élet, mindennapok. Tetszőleges szót kérem a pontozott helyre beírni. :)
2012. január 26., csütörtök
Pénz vagy oktatás?????
Eset 1.
A héten volt egy félévi értekezletünk és felmerült bennem a kérdés: miért nem lehet 2 főnek beszámítani azokat a gyerekeket akiket a nevelés tanácsadó annak ítélt meg.
Sokkal könnyebb dolgunk lenne. Nem csak nekünk, de a gyerekeknek is. Sokkal több figyelmet kaphatnának, sokkal jobban tudnának fejlődni, így a tanulmányi eredményeik is látványosan javulhatnának.
Példa:
Az osztályomban van 24 gyerek. Ebből hétnek(!) van ilyen nevelési tanácsadós papírja, miszerint 2 főként kell figyelembe venni. Ergo - rövid matematikai számítás szerint 31 gyerek csücsül papíron az osztályban. A gyakorló pedagógusok tudják, hogy ez mit jelen fejlesztés és differenciálás szempontjából...
Mission impossible.
Minden szülő elvárja, hogy többet figyeljenek a gyerekére, de amikor egy osztály egyharmada ilyen, akkor ez gyakorlatilag fizikai képtelenség. (a másik kétharmad meg ugyanez, csak papír nélkül)
Szóval feltettem a fentebb említett nagy kérdést, és -meglepő módon- azt a választ kaptam rá, hogy "nem finanszírozza a fenntartó azt, hogy ezek miatt a gyerekek miatt eggyel több- immár kisebb létszámú osztályok legyenek.
....
Eset 2. (Ez egy mai beszélgetés volt)
Sajnos nagy divat itt Turán, hogy összebeszélnek egyes szülői csoportok, és elviszik máshova tanulni a gyerekeket.
Két formája van:
1. negyedik után
2. már rögtön máshol kezdi az elsőt
indokok
1. "jajj miket hallottam a felsőről!!"
Ugyan bizony miket? Kérdem én ennek mennyi alapja van? Hány órán ült benn és látta, hogy mi történik? Amikor azt sem tudja, hogy kik a felsős tanárok, akkor mi alapján mond értékítéletet???
Aki ilyen híreket terjeszt nem fél hogy egyszer megüti a bokáját???
Mondjuk beperelik rágalmazásért...
2. "ha összevonják az osztályokat elviszem"
Itt sajnos vissza kell kanyarodnom az irományom elejéhez. Amíg a fenntartó pénzügyi alapon kezeli az iskolát, addig hiába akarja itt tartani az értelmiséget, az értelmiségnek ez az iskola így nem fog megfelelni.
Ami tény: kisebb csoportokban lényegesen jobban lehet tanulni.
A megszokott osztályközösséget megbontani nagy baj. (Tudom, mert átéltem én is annak idején)
Persze a fenntartó csapdában van, mert tőle is elvették a pénzt: tehát meg kell húznia a nadrágszíjat.
...és a kör bezárult...
Mikor jönnek már rá odafönt a parlamentben szundikálók, hogy oktatáshoz PÉNZ kell!
Ha nem adnak, az oktatás színvonala esni fog,mi lesz a jövővel???
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Azért nem ilyen egyszerű. A szülő ha még nincs itt gyereke,a szomszéd,a nénikéje,a munkatársa stb. benyomásait érzi-éli, hallja. A nyílt nap kevés, s leginkább azoknak tartjuk nyitva, aki már ideadta a gyerekét. A helyi médiából pedig, ha van, is nehezen tud tájékozódni.Ha rossz hír szárnyat növeszt, a jó hír a kertek felől lopakodik. Ebben a témában, éppen ma láttunk jó gyakorlatot Hejőkeresztúron, egyszer elmesélem.S bármilyen furcsa,önmagában a kisebb osztálylétszám, nem teszi jobbá a tanítás-tanulás folyamatát.Mérték sok helyen,sokféleképp - nincs így. Gondolj csak arra, hogy ha igaz volna, az elmúlt 20 év alatt -kategóriákkal eredményesebb lenne a munkánk, hiszen azóta csökken a gyermeklétszám, ám csak 10 éve kezdődtek el az osztályösszevonások - itt Turán még később. Azt viszont egy percig sem vitatom, hogy pénz, az bizony kell, s ostoba az az oktátás irányítás, amely forráskivonástól és központosítástól remél szebb jövőt.
VálaszTörlés