2013. szeptember 6., péntek

Új tanév, Tesztelés indul :)

Már tavaly év végén elhatároztam, hogy kipróbálom azt a módszert amit a digitális pedagógus konferencián Prievara Tibortól hallottam.

"Szenvedő alanyok" a hetedikesek lesznek történelemből.

Nosza a héten fel is vázoltam nekik a  tényállást: (Nagyon tetszett nekik az ötlet!!!)

Az épp tanult anyagból lehet készíteni:
-gondolattérképet
-PPT-t
-keresztrejtvényt
-internetes játékokat (a 32 órámban indítok egy ilyen szakkört)
-blogot

Ezekre TP-t fognak értékelésként kapni.

3 hetük van hogy összegyűjtsenek 20 TP-t
0: 1
1-5: 2
6-10 3
11-15: 4
16-20 5

Cél: Rábírni őket, hogy önálló produktumokat készítve foglalkozzanak az anyaggal, mert az alapvető gond az, hogy önállóan nem akarnak foglalkozni, nem akarnak tanulni.

Miért jó? Kudarca csak annak lesz aki tényleg nem csinál semmit....

Jövő héten indul a tényleges megvalósítás.

Az elkészült produktumokat részben a facebookos csoportunkba gyűjtjük
Nem muszáj internetes produktumnak lennie, be lehet a gondolattérképet, keresztrejtvényt papíron is nyújtani.

A várható eredményekről és a tesztelés alakulásáról pedig beszámolok.

Első etap vége: Október 1.

3 megjegyzés:

  1. 1. Sok sikert kívánok! Én a 3. évnek indulok neki. 2. A facebook egyre kevésbé használható iskolai kommunikációra :-(, az oda föltöltött dolgok nehezen kereshetők. Én blogot vagy weboldalt használok, a pontok számontartására meg egy megosztott dokumentumot. Csinálnak néha közösen a megosztott doksikban ppt-t a gyerekek, pl. összefoglalásként. A csili-vili ott kizárt, egy diáknak 1-2 diakép jut. Szöveg nem lehet rajta, de mindenki előadja a saját diáját...

    VálaszTörlés
  2. Én meg csak szomorú szemmel kuncsorgok utánatok...egész addig, amíg megint nem szerzek netet. (Minden tanév új helyen, s mindig újra a nulláról.) De ez tényleg izgalmas lesz, általánosban különösen!

    VálaszTörlés